Mä olen unohtanut kertoa teille jotain. Tää on kyllä ollut tarkoituksena paljastaa, mutta noi Kari-jutut on saaneet mut totaalisesti unohtamaan koko asian. Ja lisäksi tätä ei ehkä pitäisikään vielä paljastaa kun se ei ole valmis, mutta paljastetaan nyt kuitenkin. Kun mäkään en tiedä minkä näköinen se on valmiina.

Meillähän oli siis aikoinaan Petrin kanssa sopimuksena, että mä saan itselleni koiran ja se saa itselleen akvaarion. Kumpikin sai ihan vapaat kädet  siitä, että millaisen koiran mä haluan ja millaisen akvaarion se haluaa. Tiettyjä rajoituksia oli kummassakin, eli se sai osallistua Karin rodun päättämiseen, ja mä sain kertoa toiveeni akvaarion visuaalisesta näöstä. Eli käytännössä mä sain päättää mistä Kari tulee, ja tuleeko meille edes urosta vai naarasta, ja kai mä lopulta sen rodunkin sain päättää.

Pari viikkoa sitten Petri kuitenkin sai lopulta kotiin akvaarion, jota se oli suunnitellut koko talven. Ensin tuli parissa laatikossa kehikko ja hiekka, ja tottakai Ansa auttoi akvaarion kokoamisessa.

huhtikuu09osa1002.jpg

huhtikuu09osa1005.jpg

Peto nautti vaan pahvilaatikosta, jossa akvaario tuli

huhtikuu09osa1001.jpg

hiekan laittoa

huhtikuu09osa1003.jpg

Sitten tuli vesi ja puuranko

huhtikuu09osa1006.jpg

Puunvärinen kaluste otettiin ihan sen takia, että kaikki muutkin huonekalut on meillä samaa sarjaa, tosin nyt kun toi töröttää tossa eteisen ja keittiön välissä ihan yksin, näyttää se vähän hassulta. Mutta toisaalta esim. seuraavassa kämpässä joskus tulevaisuudessa se on helppo yhdistää monen muun huonekalun kanssa samaan huoneeseen.

Sitten saatiin kasvejakin.

huhtikuu09osa1007.jpg

huhtikuu09osa1010.jpg

Nyt odotellaan vesiarvojen normalisointumista ja ilmeisesti kalatkin on jo valittu, mutta tosiaan vielä varmaan viikkoon niitä ei voi tuonne tuoda. Pari kasvia se on myös saanut lisää, mutta näyttää silti vielä kovin autiolta kun kasvit on niin pieniä. Mä toivoin sellaista sademetsätunnelmaa tuonne akvaarioon, mutta saa nähdä millainen siitä tulee kun noi kasvit pääsevät valloilleen.

Kissat eivät muuten ole kiinnostuneita akvaariosta ollenkaan, saa nähdä mitä ne tuumaavat siinä vaiheessa kun kalat tulee. Meillä on ollut aikomuksena siirtää yksi jakkara tuohon akvaarion eteen, jolloin kissoilla olisi hyvä näköyhteys ja voisivat seurata kalojen liikettä ihan turvallisesti. Kannenkin pitäisi olla aika tukeva, mutta toisaalta jos Peto sen päälle hyppää, niin mä vähän pelkään mitä sille käy... :D

Ja akva on siis 120l, näin mua on infottu. Itse en noista suoraan sanottuna mitään ymmärrä, mutta Petri on harrastanut niitä aiemminkin. Ja se vaikuttaa ainakin olevan ihan innoissaan meidän uudesta aluevaltauksesta. Eli kyllä tää eläintarha näyttää aika totta jo olevan. Vielä puuttuu matelijat yms :D