Kävin eilen katsomassa Köpi-pinserin tokotreenejä, ja vaikka koira olikin aivan ihastuttava tapaus, niin tajusin ettei pinseri ole ehkä sittenkään mua varten. Se on kuitenkin vähän turhan iso mun makuun (15-20kg) ja joku siinä ei vaan ole mua varten. Ehkä kun on tottunut terriereihin, niin niistä on sitten ihan turha vaihtaa pois.

Jotenka meille taitaa sittenkin tulla borderterrieri. Pentu tulisi aikaisintaan keväällä/kesällä, mutta sellainen on nyt kuitenkin tulossa, sillä en mä pysty ilman koiraakaan elämään. Borderiin taisin päätyä vähän vahingossa, kun se ei ollut edes mielessä aluksi ollenkaan. Pelkäsin sen turkin nyppimistä, ja vähän pelkään vieläkin. Mutta kun en ole kuitenkaan mitään näyttelykoiraa hakemassa, ja aina sen saa vietyä trimmaajallekin. Ja kuulemma nyppiminen on rentouttavaa ja rauhallista hommaa, mikä pitää tehdä pari-neljä kertaa vuodessa karvan laadusta riippuen.

Olemme sunnuntaina menossa Petrin kanssa katsomaan parin borderin agilitytreenejä, ja saan vielä sitten parempaa kuvaa koirista. Kasvattajien sivuja on nyt ahkeraan selailtu ja parilta kasvattajalta jopa kyselty kevään pentusuunnitelmista. Mitään virallista ei siis ole vielä päätetty tai mitään, mutta koirakuumeen taltuttaminen on päässyt vihdoin kunnolla käyntiin.

Mun pitäisi koko ajan pakkailla, mutta istun vaan tän koneen ääressä ja selailen koirasivuja :D Kissat on kyllä auttaneet pakkailussakin, innokkaina riensivät tyhjiin laatikoihin leikkimään kun toin pahvilaatikoita varastosta sisälle. Onneksi vielä ei ole mikään kiire, vaikka muutto onkin parin viikon päästä. Odotan vaan sitä inspiraatiota...