Tänään on illalla muutto, eilen purettiin Vesan ja Kiiran avustuksella ulkotarha. Kiitos siitä! Yllättävän paljon työtä se purkaminen kyllä teetti, iskä oli tehnyt sen todella hyvin ja ruuveja säästelemättä :D

Peto ei vaan ole tajunnut tarhan poistoa, vaan on tänäänkin ahkerasti pyytänyt ikkunan edessä että päästäisin sen ulos. No uudessa kämpässä on tarkoitus verkottaa parveke heti ensi töiksi, joten siellä kissat pääsee sitten seuraamaan lintuja ja ohi meneviä ihmisiä. Täällähän toi ulkotarha on ollut sisäpihalle, jossa on vain nurmikkoa ja toiset rivarit vastapäätä. Ei siis mitään muuta kiinnostavaa kuin ne myyrät.

Tänään saatiin myös koiran pentu-uutisiakin. Olen kysellyt borderi pentua vähän joka puolelta, mutta eniten mua on kiinnostanut yksi tietty yhdistelmä. Sukusiitosprosentti tosin on suhteellisen iso, mutta olen tutustunut siihen sukuun toivon saavani sieltä meille sopivan borderin. Sellaisen äärimmäisen hyvän kaverin, joka tuo meille iloa ja jonka kanssa voi harrastella vähän kaikenlaista. Pennut ovat nyt sitten syntyneet eilen, ja sieltä oli tullut kaksi tyttöä ja kaksi poikaa. Meillä on eniten kiinnostusta poikaan, värillä ei ole mulle väliä enkä kyllä edes tiedä minkä värisiä pennut ovat.

Eli pentueen isä on Niki, joka on myös sen aivan ihanan Saulin isä jonka kanssa käytiin lenkilläkin. Pentueen emä on taas Nellan tytär, joka myös nähtiin silloin pari viikkoa sitten. Ja jos mulle on odotettavissa yhtään Saulin tyyppistä tapausta, niin olen siitä ihan äärimmäisen kiitollinen ja onnessani. Yhdistelmän sukutaulu on täällä, tosin kuulemma KoiraNet laskee noi ss-prosentit ihan pieleen, enkä tiedä miten se oikea edes laskettaisiin. Joku viisas voi ehkä valistaa mua ;)

Pennut syntyvät nyt Nerin (emä) omistajan nimiin, ja ne lisätään myöhemmin hänen kennelnimellensä kun se saadaan virallistettua. Pennut asuvat muuten Tampereella, joten toivon näkeväni ne mahdollisimman pian, tai viimeistään silloin kun ne alkavat ryömiä pois pentulaatikosta ja leikkimään keskenään. Eli hyvällä tuurilla ja toivottavasti meillä olisi sitten pieni pentu kotona huhtikuussa, sopivasti pääsiäiseksi.